5 tips voor een goede website voor jouw bedrijf!

0
26
nieuwe websites computer

Wanneer je een bedrijf hebt is het erg belangrijk om een goede website te hebben die goed gevonden kan worden. Wanneer je goed gevonden kunt worden via Google kunnen potentiële klanten eerder jouw bedrijf vinden en blijven op de website. Wanneer de website niet goed werkt heb je kans dat ze de website weer verlaten voor een andere website. 

Omdat het maken van een goede website erg lastig is geven we in dit blog 5 tips waar je op kunt letten voor een goede website. 

1. Wie is het bedrijf?

Voordat je begint met de website is het belangrijk om te weten wie of wat het bedrijf is. Dit moet je weten om te bepalen hoe de website gemaakt moet worden om de juiste doelgroep te benaderen. Wanneer je nog niet weet wat de waardepropositie van jouw bedrijf is, is het belangrijk om dit eerst te achterhalen. 

2. Doel van het bedrijf

Wanneer je niet weet wat je uit de website wilt halen kun je de klant ook niets aanbieden. Het is daarom belangrijk om te weten wat het doel van de website is, en hoe je op de juiste doelgroep kunt richten. Door 1 á 2 doelen op te stellen kun je goed bepalen welke content je wilt plaatsen. 

Om je een richting te geven over wat wordt bedoeld met doel staan hier een aantal voorbeelden: wat wil je verkopen? waar wil je over informeren? wil je de bezoeker tot actie aanzetten?

Dit zijn allemaal belangrijke elementen om aan te denken voordat je begint met het design van de website. Wanneer je dit weet kun je namelijk bepalen welke kleuren je wilt gebruiken en in welk thema je hier aan kunt koppelen.

3. Toegankelijkheid

Het is erg belangrijk om in de gaten te houden hoe toegankelijk de website blijft. Dit houdt in dat je kijkt naar het taalgebruik, leesbaarheid en afbeeldingen. Door hier rekening mee te houden zal je eerder de juiste doelgroep aanspreken en contact kunnen maken met de potentiële klanten. Je wilt namelijk geen tekst voor jongvolwassenen op een website die bedoeld is voor advocaten.

4. Vindbaarheid

Zoekmachine optimalisatie is ervoor om te zorgen dat de website gevonden kan worden. Zoekmachine optimalisatie is niks meer dan de website optimaliseren voor Google om opgepakt te worden. Dit betekent wel dat je aan een aantal eisen moet voldoen om in het algoritme opgepakt te worden. Wanneer je dit goed doet zul je zien dat je steeds hoger op de zoekresultatenpagina zult belanden. Naast de zoekmachine optimalisatie kun je ook werken aan linkbuilding. Door ervoor te zorgen dat jouw website door anderen wordt gelinkt zal Google eerder denken dat je een informatieve website bent dan anderen. Beiden vergen erg veel tijd en zijn niet in een middag geregeld. Mocht je hier zelf veel moeite mee hebben en kan je hiermee een handje gebruiken? Het internetbureau Wux kan je hiermee goed helpen waardoor je zal stijgen op de Google pagina’s.

5. Webdesign

Het lijkt erg aantrekkelijk om zelf de website te bouwen van het bedrijf, zeker wanneer je weinig budget hebt. Vaak is het hierin wel beter om te kijken naar een partij die hierin gespecialiseerd is. Een webdesigner is hierin gespecialiseerd en weet vaak ook echt wat past bij jouw doelgroep. Daarnaast kan een webdesigner je vaak ook helpen met het optimaliseren van de website.