Reclame maken met jouw bedrijf? Dit zijn de beste mogelijkheden!

0
21
reclame maken met je bedrijf

Bedrijven zijn afhankelijk van de verkoop van producten of diensten. Sommige ondernemers hebben het geluk dat mensen en/of bedrijven de weg naar hun onderneming vanzelf weten te vinden. Helaas is dit bij lang niet ieder bedrijf het geval. Ben je van mening dat het klantenbestand van jouw onderneming ook wel wat groter mag? Dan kun je ervoor kiezen om reclame te maken voor jouw bedrijf. Hiertoe heb je vandaag de dag verschillende mogelijkheden. Dit maakt het er natuurlijk niet makkelijker op om een keuze te maken. Weet je ook niet hoe je het beste reclame kunt maken voor jouw bedrijf? Dan ben je hier aan het juiste adres. Hieronder zetten wij namelijk een aantal mogelijkheden op een rijtje om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen bij een groot publiek.

Adverteren in geprinte media

Een aantal jaar geleden was het gebruikelijk voor bedrijven om reclame te maken in geprinte media. Dit is tegenwoordig een stuk minder het geval, maar veel bedrijven kiezen nog steeds voor deze vorm van reclame. Richt je je met jouw bedrijf met name op mensen en/of bedrijven in de directe omgeving? Dan is adverteren in geprinte media een goede optie. Je kunt namelijk kiezen voor een advertentie in een lokaal of regionaal (week)blad. De meeste inwoners van de plaatsen waar dit blaadje verschijnt bladeren hem wel even door. Hierdoor is de kans aanwezig dat zij jouw advertentie zien en uiteindelijk tot afname van een product of dienst overgaan. Het nadeel van adverteren in lokale media is dat het vaak duur is. Er hangt vaak een standaard prijskaartje aan een advertentie.

Schakel sociale media in

Online adverteren heeft de laatste jaren aan populariteit gewonnen. Veel bedrijven verkiezen een advertentie op het internet tegenwoordig zelfs boven adverteren in geprinte media. Wat de reden hiervan is? Het bereik van online adverteren ligt veel hoger. Een groot deel van de Nederlanders is vandaag de dag wel actief op sociale media als Facebook en Instagram. Adverteer je gericht op deze sociale media? Dan ligt het bereik aanzienlijk hoger dan wanneer je adverteert in geprinte media. Bovendien kun je een advertentie volledig afstemmen op de doelgroep. Dit is bij geprinte media niet het geval. Heb je niet al te veel te besteden voor online adverteren? Dat geeft niet. Ook met een beperkt budget kun je namelijk al adverteren op sociale media. Je stelt namelijk zelf het maximale bedrag in dat je uit wilt geven aan een advertentie. Je hoeft dus niet bang te zijn voor torenhoge kosten nadat jouw online advertentiecampagne ten einde loopt.

Maak reclame in de wijde omgeving

Wil je met de reclame van jouw bedrijf een groot aantal mensen in de gehele regio bereiken? Dan neig je waarschijnlijk al snel naar adverteren op sociale media. Dit is inderdaad een goede mogelijkheid, maar je hebt nog een aantal andere opties. Zo kun je bijvoorbeeld ook een team van een lokale sportclub sponsoren. Teams van sportclubs gaan namelijk geregeld op bezoek bij andere verenigingen om wedstrijden af te werken. Indien de naam van jouw bedrijf op het shirt prijkt, komen sporters en toeschouwers in aanraking met jouw bedrijf. Heeft jouw bedrijf meerdere voertuigen in gebruik? Dan kun je ook kiezen voor autobelettering. Je kunt de auto’s in dat geval zien als rijdende visitekaartjes van jouw bedrijf. Mensen die ook op de weg zijn, komen zodoende in aanraking met jouw onderneming. Hierdoor weten zij de weg naar jouw bedrijf natuurlijk een stuk makkelijker te vinden dan wanneer je helemaal geen reclame maakt!